TURKOGHLAN.TK

ساخت وبلاگ

مطلب مورد نظر شما در قالب تصویر :::.


توجه! جهت بزرگنمایی تصاویر با کیفیت بالا بر روی تصویر مورد نظر کلیک کنید.


هر 200 نفر تو دنیا یکی نوه چنگیز خان مغول است


هر 200 نفر تو دنیا یکی نوه چنگیز خان مغول است


مطلب مورد نظر شما در قالب متن :::.


هر 200 نفر تو دنیا یکی نوه چنگیز خان مغول است:

آیا می‌دانستید از هر ۲۰۰ انسان کره خاکی یکی به شکل مستقیم فرزند یا نوه چنگیزخان است؟ آیا می دانستید از هر ۲۰ نفر یکی ژن مغول دارد؟ چنگیزخان که با نام «تموچین» متولد شد و بین سالهای ۱۱۶۲ تا ۱۲۲۷ میلادی زیست. او با کشورگشایی‌اش بزرگترین امپراتوری تاریخ بشر از آلمان امروزی تا چین (شامل ایران) را پایه گذاری کرد. فرزندان و نوادگان او سالهای متمادی بر این کشورها حکومت کردند. چنگیزخان معتقد بود:

"بزرگترین لذت مرد آن است که دشمنانش را شکست دهد، تمام آنچه دارند بگیرد، اسب‌هایشان را براند و زنان و دخترانشان را در میان بازوان داشته باشد."

طبق تحقیق ژنتیکی که سال ۲۰۰۳ انجام و در سال ۲۰۰۷ تایید شده و در ژورنال تخصصی ژنتیک و نشریه مرکز سلامت امریکا منتشر شد؛ مشخص گردید که حدود نیم درصد کل جمعیت جهان به شکل مستقیم حامل ژن شخص چنگیزخان هستند. به عبارت دیگر سی و پنج میلیون نفر از کل بشر امروزی نوادگان مستقیم چنگیزخان هستند، مشروح این تحقیقات در نشریه "دیسکاور" و وبسایت مشهور "وراثت ژنتیکی" منتشر شد. تحقیق دیگر منتشر شده در وبسایت "اگزامینر" نشان می‌دهد که هشت درصد جمعیت امروز آسیا مستقیماً از نژاد چنگیز و حدود 350 میلیون نفر از مردم جهان دارای ژن مغولی‌اند.

مرجع 1: شجره ژنتیک         

مرجع 2: مجله دیسکاور

مرجع 3: ژورنال آمریکایی ژنتیک بشر      

مرجع 4: مقاله ای از کتابخانه ملی علوم پزشکی ایالات متحده


 

TURKOGHLAN.TK...
ما را در سایت TURKOGHLAN.TK دنبال می کنید

برچسب : رسانه گروهی تورک اوغلان, هر 200 نفر تو دنیا یکی نوه چنگیز خان مغول است ,www,turkoghlan,tk, نویسنده : TURKOGHLAN.TK turkoghlan بازدید : 4760 تاريخ : شنبه 1 آذر 1393 ساعت: 8:44


مطلب مورد نظر شما در قالب تصویر :::.


توجه! جهت بزرگنمایی تصاویر با کیفیت بالا بر روی تصویر مورد نظر کلیک کنید.


ANA TÜMRÜS


ANA TÜMRÜS


ANA TÜMRÜS


ANA TÜMRÜS


ANA TÜMRÜS


ANA TÜMRÜS


ANA TÜMRÜS


ANA TÜMRÜS


ANA TÜMRÜS


ANA TÜMRÜS


 

ANA TÜMRÜS


مطلب مورد نظر شما در قالب متن :::.


ANA TÜMRÜS

ماجرای بریدن سرکوروش(پادشاه پارسیان)به دستورآنا تومروس(ملکه آذربایجان):

به نقل از « هرودوت » تاریخ نگار یونانی است :

از جمله ملتهائی که از کوروش هخامنش به بدی یاد میکنند سُکاها می باشند که یکی از اقوام ترکان قدیم بوده و در تحت حاکمیت کوروش قرار نگرفته اند . ملکه سُکاها بنام تومروس بائیم(بیگم=خانم)، در نامه ای که به منظور پیشگیری از جنگ، به کوروش فرستاده است می گوید: ای ملک ، به تو نصیحت می کنم که دست از این کار برداری ، زیرا معلوم نیست که به نتیجه مطلوب دست یابی ، به فرمانروائی بر قوم خود خرسند باش و بگذار بر سرزمین خود سلطنت کنم . افسوس که به سخنم گوش فرا نخواهی داد ، زیرا آنچه که کمتر به  …

کوروش پس از فتح بابل ، بر آن شد، ماساژت (آذربایجان) را نیز مغلوب کند، ماساژت ها از شمال شرق تا غرب ایران و در کرانه رود آراز (آراکس یا ارس) در همسایگی قوم ایسه دونر زندگی می کردند. ماساژت ها بسیار ماجراجو بودند.

حمله به ماساژت ها زمانی صورت گرفت که پادشاه ماساژتها فوت کرده بود و همسر او که زنی به نام مومیریس (تومروس (بود بر آنها حکومت می کرد. کوروش هخامنش فرستاده ای را نزد ملکه فرستاد و از او خواستگاری کرد . تومروس می دانست که کوروش از او خواستگاری نکرده است ، بلکه می خواهد سرزمین آذربایجان را تصاحب کند،به کوروش پاسخ منفی داد. وقتی درخواست کوروش توسط تومروس پذیرفته نشد، علیه ماساژت ها لشکر کشی کرد.

تومروس برای کوروش پیغام فرستاد که به سرزمین خود باز گردد و فکر خام حمله به سرزمین آنها را از سر خود بیرون کند.  ولی کوروش پس از مذاکره با قوم خودبه این نتیجه رسید که برای جنگ در سرزمین ماساژت ها یعنی سرزمین تومروس با آنان روبرو شود. در جنگی که صورت گرفت پسر تومروس را اسیر کردند، تومرس از کوروش درخواست کرد که به صورت مسالت آمیز پسرش را آزاد کند ولی او پسرش کشت. لذا تومروس پس از آن،نیروهای جنگجوی آذربایجانی را گرد آورد و به مقابله با کوروش فرستاد. دراین کشتار، ابتدا طرفین از دور، با تیر و کمان بایکدیگر به نبرد پرداختند تاکاملا به یکدیگر نزدیک شوند. وقتیکه طرفین زمان درازی با یکدیگر جنگیدند، بیشتر نیروهای کوروش فرار اختیار کردند، در پایان این جنگ ماساژت ها (آذربایجانی ها) پیروز شدند. بخش عظیمی از سپاه کوروش نابود شد ودر حین این جنگ کوروش نیز پس از ۲۹ سال سلطنت کشته شد.

تومروس مَشکی را پر ازخون انسانها کرد و از میان اجساد کشته شدگان، جسد کوروش را یافت و دستور داد تشتی را پر از خون کرده وسر کوروش را در این تشت بیاندازند و با لحنی سرزنش آمیز چنین گفت: تو پسرم را از من گرفتی ، من هنوز زنده ام و بر تو پیروز شدم. «در زندگی از خون خوردن سیر نشدی اکنون از خون خود بنوش تا سیر شوی»
به روایتی نام تبریز ( تیمریس ، تیبریز ، تبریز ) از نام این ملکه ترک گرفته شده است.
مرجع : رفرانس Herodotus Book One (205)-(214)


 

TURKOGHLAN.TK...
ما را در سایت TURKOGHLAN.TK دنبال می کنید

برچسب : رسانه گروهی تورک اوغلان, ماجرای بریدن سرکوروش(پادشاه پارسیان)به دستورآنا تومروس(ملکه آذربایجان) ,www,turkoghlan,tk, نویسنده : TURKOGHLAN.TK turkoghlan بازدید : 6283 تاريخ : شنبه 1 آذر 1393 ساعت: 8:23


مطلب مورد نظر شما در قالب تصویر :::.


توجه! جهت بزرگنمایی تصاویر با کیفیت بالا بر روی تصویر مورد نظر کلیک کنید.


همدان آذربایجان است


مطلب مورد نظر شما در قالب متن :::.


همدان آذربایجان است ...

تاریخ بلعمی یکی از اسنادی است که ثابت میکند، همدان قسمتی از خاک پاک آذربایجان است.این مطلب رو فقط به خاطر تورکهای باغیرت همدان گذاشتم تا همه بدونند که همدان آذربایجان است.

قسمتی از سند ذکر شده:

همدان، هم از نظر زبانی و فرهنگی و هم از نظر جفرافیایی، جزء سرزمین بهم پیوسته آذربایجان تاریخی است. زبان اکثریت مردم استان همدان ترکی است، گرچه بعضی ها می خواهند این مسئله را کتمان کنند و حتی دست در آماری که خود دولت در اواخر سال ۸۹ گرفته برده اند، اما در تاریخ بلعمی که در سال حدود ۳۵۰ هجری قمری و به فارسی دری نوشته شده و خود ترجمه تاریخ طبری و اضافاتی بر آن است که حدود ۱۰۰ سال قبل از آن و حدود ۲۵۰ هجری قمری و به عربی نوشته شده در مورد محدوده آذربایجان چنین آمده است : ” از همدان در گیرند، به ابهَر و زنجان بیرون شوند تا به دربند خزَران ، و در این بین هر چه شهر باشد همه را آذربایجان گویند ” یعنی محدوده آذربایجان حدود ۱۱۰۰ سال پیش از همدان و زنجان و تبریز تا شمال شرق باکو و دربند در جمهوری خود مختار داغستان امروز ادامه داشته است .

مرجع 1: "کتاب تاریخ بلعمی"

مرجع 2: وبسایت خبری دورنا نیوز


 

TURKOGHLAN.TK...
ما را در سایت TURKOGHLAN.TK دنبال می کنید

برچسب : رسانه گروهی تورک اوغلان, همدان آذربایجان است ,www,turkoghlan,tk, نویسنده : TURKOGHLAN.TK turkoghlan بازدید : 2948 تاريخ : شنبه 1 آذر 1393 ساعت: 0:14